2013. július 28., vasárnap

GPU hűtés - Cooler Master U3 + egy kis forensics

Nemrégiben találtam egy működőképes megoldást a laptop gpu túlmelegedése ellen. Úgy hívják, hogy Cooler Master U3
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=233764422&pnr=10001&foto=1

Nagyon hatékonyan hűti a gépet. Kipróbáltam és körülbelül 70-80 foknál többre nem megy fel a gpu hőmérséklete még ebben a rettentő melegben sem.(38 fok van kint)  Cuda-hashcat-al próbáltam ki és egy több órás jelszóvisszafejtést engedtem rá. (150 millió kérés másodpercenként)  De a hőmérséklet egy bizonyos értéknél (77-78 fok) nem ment feljebb.
A GPU-Z-vel pedig folyamatosan lehet figyelni, ha a gpu melegedne. (mondjuk ezt kézzel is lehet érzékelni...de a program számszerű információt nyújt)

Amiért még írok az az, hogy érdekes módon találtam két olyan ártalmatlannak tűnő alkalmazást is amelyek viszont anélkül tudták felforrósítani a gépet, hogy a gpu számottevő műveletet végzett volna. Ezt nem is igazán értem, de biztos van rá valamilyen elfogadható magyarázat. Az egyik a Browser Defender a másik meg a Search Protect Conduit. (Az is kérdés, hogy ezek hogy kerültek egyáltalán a gépre, mert én ugyan nem tettem fel egyiket sem. Valószínűleg valamelyik feltelepített tool "hozta magával" mind a kettőt - persze kérdés nélkül.)

A lényeg, hogy anélkül ment fel a gpu hőmérséklete, hogy a gépen bármit csináltam volna és bármilyen gpu aktivitás lett volna... A gép bekapcsolása után elindult ez a két sz@r és a gpu hőmérséklete rövid időn belül 70-80 fokra felment. Miután uninstalláltam a két tettest a cooler használatával gpu használat nélkül tartósan 50 fok alatt maradt a gpu hőmérséklet.

Akinek laptolja van és gpu igénylő toolokat futtat (pl jelszó feltörés) annak érdemes ezt beszerezni, mert olcsóbb, mintha elfüstöl a gép vagy pedig egyszerűen csak a jelszó-törés állandóan lefagy, mert túlmelegszik a gpu.  És érdemes figyelni az egyéb alkalmazásokat is és amelyik ilyen sunyi módon forrósítja a gépet azokat likvidálni.(legalább a gpu használat idejére)

-----------------------------------------

Más : Vettem egy 2 terabájtos USB 3.0-ás külső merevlemezes egységet is. Ezzel már lehetőség van több száz megabájtos vagy egy terabájtos rainbow táblák használatára is. Ki is próbáltam, és 14 (valójában 2x7) karakter hosszú mindenféle jeleket tartalmazó LanMan hash-t fel tudtam törni vele fél órán belül. 8, 9 és 10 hosszú ntlm hash-ra is vannak rainbow táblák, de mivel azok több száz gigásak egyelőre még nem volt időm letöltögetni.

Kipróbáltam egy gép forensics-et is, erre az eszközre már egy több száz gigás merevlemez is bit szinten lementhető.

El se képzelnétek, hogy mennyi információ van a gépen és milyen jó kis toolok vannak már rá, hogy az információkat kiszedd egy ilyen kimentett lemez image-ből... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.