2015. március 20., péntek

OSCP vizsga

Tegnapelőtt sikeresen megcsináltam az OSCP vizsgát. Szerdán 12:00-kor kezdődött. Az első fél órát eltököltem a doksi olvasgatásával, meg a gépemen windows frissítést csináltam, hogy később ez ne zavarjon.

Utána végig portszkenneltem a gépeket és nagyjából kitaláltam egy sorrendet, hogy hogy fogok haladni. Elsőnek megcsináltam egy 25 pontos gépet (maximum 100 pontot lehetett elérni és 70 kellett a sikeres vizsgához). Utána jött egy 20 pontos, majd egy 25 pontos gép. Ekkor már meg is volt a szükséges pontszám. Utána volt egy 10 pontos gép még annak is nekiálltam. Az egyik gépet ráadásul kétszer is meg kellett csinálnom, mert volt egy lehetőség amit csak egyszer lehetett felhasználni és egy másik gépre kellett ellőni úgyhogy azt a gépet kétszer törtem fel :) két különböző módon. Ekkor már meg volt 4 gép és még csak este 8 volt. Összesen 8 óra kellett a 4 gép megszerzéséhez.

Ekkor kicsit belazultam, mert innentől kezdve már nem volt kérdés, hogy meg lesz-e a vizsga vagy nem. Elmentem a barátnőmért, megvacsoráztunk, leültem kicsit TV-t nézni. Így el is ment egy kis idő.

Mivel még nem voltam álmos gondoltam nekiállok az 5-ik gépnek is. Ez olyan este 10 körül volt. Teljesen rossz uirányba indultam el és kb hajnal 4-ig köszködtem így, mikor kicsit megálltam megint pihenni és újra elkezdtem előről nézegetni a gépet. Találtam egy olyan lehetőséget amit először nem vettem észre és ez új löketet adott. Ezen a nyomon elindulva ez a gép is meg volt 2 óra alatt. (összesen vagy 8 órát eltöltöttem vele, annyit mint a másik 4 gépre együtt).

Körülbelül reggel 6 és fél 7 körül lettem kész. Összesen olyan kb 18 óra kellett a gépek feltöréséhez (ebben benne van, hogy közben TV-zgettem/vacsoráztam)  Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel. A laborban feltörtem majdnem 40 rendszert és még ezt az ötöt a vizsgán. Jól sikerült a felkészülés és minden tudást meg tudtam szerezni ami a vizsga teljesítéséghez kellett.

Októbertől márciusig 5 hónap volt a teljes felkészülési idő, de már korábban is készülgettem különféle feladványok megoldásával. A CEH után lett még egy trófeám. Ráadásul a vizsgán 100%-osan teljesítettem. Fel is tettem magamnak a kérdést: "Örülünk Vincent?" És igen. Most örülök. Remek volt a tanfolyam és a vizsga is. Most egy kis pihenő következik. :)

A VulnHub-os gépekkel való tökölés megérte. Volt egy gép amit úgy sikerült feltörnöm, hogy egy ottani gép megoldásának a leírásból szedtem. Ha nem ismerem ezt a módszert nem sikerült volna megoldani azt a feladatot.

Tegnap elkészítettem a doksit is. Szép színes szagos pdf lett belőle. Beköttetem és elteszem a polcra. Ha kell majd mennem állásinterjúra viszem magammal mint referencia munka. Elég sok féle módszer be van mutatva benne :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.